Saturday, July 12, 2008


Det reste sig, ur morkermaterien, ett huvud. -Ur-grans tills tandet—ett—ansi-kte—dovat—blekt
med huggtander och sammet instoppat mellan sprickorna
pa-hudens -savann/—en—s-1-at-het—av—f jaderf-ingrar-s—smek->—
och standigt rbrliga muskier, pulserande, som adror -bef-ol-kade—av- spasmatiska—ynge-1-*—Det—fbljde-mi-g,—
men bara i periferin; om jag vred pa huvudet sag jag battre ^de—under ligaanordningar-som—var-^f as tskruvade-snett-bakom
oronen, vilkas syfte jag da ej forstod.
_ Som -fran-jicigon—annans tans -.-talade_huvudet—tilJ_ mig.._
"Medus betager blanade, singulart avstod, det korrupta _avsJ&radeJ:__signalerar__vattu-^hundarnas __f ramtradan.de_ur._
buskbergets inre, for nedlaggande av det overbid.vna pa _avdpmn_ade.JLar.,,. i syfte att forverkliga det ur
Nembus rivna guldet, slT att klockstapelns ringande kan rinna in i masklikets herbarium och frambringa Attiss ur Cybeles inaTvor. Vi Irrade stegras mot sammlingsklippans hojd, tragerad molusk flamberar dina sar. Det eviga Jiar aldrig existerat. UtanfBr finnes ditt sparT"^
Jag horde som i en dr'om, aven da jag satt rakt upp ~T "s'ang^eh^bchT valcen ka1n3e~ln6Yklfet^ harvafoT"Huvudet" forsvann och efterlamnade en efterbild som snabbt upplostes i natten,
h~ade~^de~nTr^a^tnart~pa~Tninar"bqohs" f61opa:pp"er7~
Detta var vad den forestallde:
Ett ihaligt trad; som en uraldrig ek, barhoftad och skar, -±nbj udande och dj up.~~Fram Tir-~denna uraldriga massa —
kommer ett antal figurer: Dar ar Navelstrangen, den -konvul^ive-a'taren-med^-sin-akta—fru-i—handen-/—Fru Laubius;
dar ar Hudtvagaren, Navelskadaren, Askledaren, -da'r-ur—-kommer—F-lansystaren>—Kamel-eontmannen-/— L6vkvinnanv—
Osleden, Maldrottningen, Tavelskraparens dotter Matilda, ~ Ranksmidaren Ranhi Id-,—Mastvagaren -Berti-1- oeh- Dumlev~den—
slagna drangen med jesus piskad fram pa sin ryggtavla; -da'r— ar-Skissen-och—Iden-,— Kanske-och-Mojligen;—framhoppandeS
ur tradets hal som teaterspoken ur en silo.
Jag—tamjer—minasteg-anyo~och-smaller-bomber—vid—
fotterna pa de anlanda.
Degmodern talar: ...- Vill ni se nagasaki i huset melerad smallen klost?
Den finuddade nalingen slanger torst mot grushudens
malignta hjalm och binder tossingar och slagenbarnen mot blas-kladda blindbocken, nar denna nalar meniskeln inmot kartans rodblommiga astma. En bild av mig dyker upp ovan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home