Saturday, July 5, 2008

slaktplatsen och tillbakafaller mnt-
korv slaktad i slott-blodet rinner utef ter kroppar pa slagfaltets meridian nar dockan letar och stapgin fall
i r\ ptationplans utbombade krat e r
Ett/streck. ( det forsta~~strecket~l
For att/f inna/steget in/. Kliva 8#er gransen och etableraen hanffelse pA det vita (x3cn vit/b-~^gk&n)/_______________________________________ /______________________________________

Nar defri forsta kontaktfen tagits/blir na^ta steg/4llt svarare i tafkt med afct en Medvjeten tanke formas/infor

na'sta steg /som maste/ vara ett/av rade/ing. / „ / Spbttar billig/ol over Afei^rbcy smetar yhed handflatan

tor att sudda bort/den forstfa attacken. / / Nasya steg aber en fo^stfodda. /Ger mig/in i det

jstablerafle som en/oskuld (/redan ar/de fo'rstfa f6rsokens /aggrsioii gl6md)./Kol igen/ automablska ror/elser ater.
j
o Det okbnkreta regerir annu. Annu ytt^.lgare ett steg maste itas sa at^: bilden/kan fa siabstans./fen bytta med

Lictyg locKcti./ iiied slty raaikal±stiska yccre ocn jag ger in avyfen da dejt kan((bet^yda yanta^n, vantyn pa att plastfargen
.
skall toika, Aflt-ii nar iut;L yctll«x {
•rortgar mea^att slasrka det viLa uvey kulet^l / Det vj/ta vinner mark metlan en /blyerts lockar med sin
\
"y i ,i QJs.T:a 'Kioj. ocn sill oxoyctaae KOn^^iJag sneglcir,, ouli uui^hii

av det finklosTa blyet far 'mig attminnas, just som det

• ff i ut! -LJ-y
- Eantasi — som — at erf inne-s — bakom — don — vanl'iqa — tankokompoo-i-tionen ------------------------------------------------------------------------------
I
Men den uppenbara fulheten och den sjalvklara ohetydlinheteni mitt foretaa far mia att tvrk^ nnh

en friigaj stalles in/6r mig: kan man *^a^utan att veta
/ SrfSSP^*** tf /
v^g, man/ska I! j**kj? Van kommer a,tt styra ens val* av estetik

av mora^., av vaa sfom ar vart nagot i skene^ av Allt? / Jag ryggar imfor de onver^cnmrnl i ga •Fnag^stallningarna

och tMider lugnt/min tobak. / / /""
Iokontemplation'ens stund halLa hart i bprdsskivan
Varfor! blir den dominerade, f ragan ch k ett/ enda ska!/ f 6'r att f ojftsatta kra.Psa pa
hafriar da jag/nagonstans/ bortom ffyrnuftet, veii att det
f/Lnns en mening, aven ida denna i ydenna stund/undanflyr mig. / Men nasta steg a1/ sv^rt/ vMdigt svart/ och jag lockas Av att qe airp infor v'ad som verkar en omansklia uooaift:
rad som verKar en omansyklig uppgift:
IV /
som et^: ruttef apple liahger den dar och stilar med allt/det som irite finns. Frustrerad dyker jag bland ordenf
pniri en
h jag maste
r duken veaervar r att inte/riva
kan inte f inna
Sgrii alltid sliar den dar/ denna evigfa fraga Var/tor? och ha*har da jag/ nagonstansZ bortom fc^nuftet, ve£ att det
att ge itt ge
.P Kivl

0 Comments:

Post a Comment

<< Home