Saturday, November 1, 2008

HÅLLPUNKTER FÖR NOVEMBERSOARÉN (ungefärliga tider)
18.00 - 19.00
§1 DEN ASTRONOMISKA POESIN ca 60 min
- Introduktion: Emma och Mattias presenterar det drömda ramverket för kvällen. Punkt 1 (5 min)
- MUSIK: Kaktusorgelorkestern: Jonas Enander med husband (7 min)
- POESI: Mattias Forshage läser egna texter (15 min)
- FILM: kortfilmer av Niklas Nenzén (10 min)
- FILM: "Unterwasser" och "Bug-zone" av Matti Steiger Lundmark (20 min)
- BILDSPEL: bilder och ljud av John Andersson (5 min)
PAUS 20 min
19.20 - 20.20
§2 DEN HISTORISKA POESIN ca 60 min
- Introduktion: Emma och Mattias läser upp inledningen till punkt 2. (5 min)
- FILM: "Obild" (1989) av Eva Kristina Olsson (20 min)
- POESI: Eva Kristina Olsson och Jonas Enander läser ur Evas diktsamling "Den hängde advokaten" (20 min)
- FILM: "Bockgränd" av Emma Lundenmark (7min)
- BILDSPEL: bilder av Niklas Nenzén och ljud av Christian Andersson (5 min)
PAUS 20 min
20.40 - 21.30
§3 DEN KINETISKA POESIN ca 40 min
- Introduktion: Emma och Mattias läser upp inledningen till punkt 3. (ca 5 min)
- DANS: "Organica fläktrum". En diktsamling gestaltad i dans. Maria Rimshult koreografi och dans,
Stina Lundqvist dans, Camilla Myrdal dans och Emma Lundenmark poesi (20 min)
- POESI: Kalle Eklund läser egna texter (ca 15 min)
- BILDSPEL: bilder av Matti Steiger Lundmark och ljud av Christian Andersson (5 min)
....................................................................................................................................................
15.00 - 22.00
§4 DEN EKONOMISKA POESIN
- BOKBORD i kaféet/foajén: Sfinx förlag, Styx förlag, Brullegobba Business och Surrealistförlaget, m m

0 Comments:

Post a Comment

<< Home