Sunday, June 1, 2008


Hej,

Hur är läget?

Jag har gjort en kollageserie som Johannes skrev texter till och nu funderar vi på att ge ut den. Eftersom texterna är på svenska borde vi göra det i sverige men hittils hittade vi bara några förlag som kanske kunde funka med det här projektet. Har ni något tips på förlag till oss? Johannes är mera optimistisk men jag tror att till slut måste vi ge ut det själva och trycka några stycken i något billigt tryckeri i polen...

Hoppas att ni njuter sommaren i Stockholm. Jag ska stanna i polen i några månader till för att min mamma är väldigt sjuk och Johannes säger att han ska hålla mig sällskap. Tyvärr var ingen intresserad av att vara med i vår lilla grupp så vi har bara oss att leka med. För ett tag sen försökte vi träffa andra ateister i Szczecin genom att lämna massa lappar om ateism med webadress att kontakta. Som vanligt svarade ingen men för 3 månader sen bildades en grupp rationalister här i stan som vi träffar varje månad. Det är ingenting speciellt, liknar mycket humanisterna och har ganska mjuk attityd, total brist på mötesteknik och otillräckligt kritiskt tänkande. Vi hoppas att det kommer utveckla sig till nåt bättre under tiden. Hur som helst är det bra att folk samlar sig i ett så katolskt dominerat land för att kämpa emot det. Konstigt bara att de börjar så sent som 2008. Vi samarbetar med dem för att just nu finns det inget bättre alternativ.

Snart ska vi framföra en performance på en festival här med användning av massa kors, brevlådor och grisfötter och hoppas att göra en annan nästa månad som heter "Darwin promenad" om vi slipper fängelsestraff efter det första förstås.

Vi båda saknar Stockholm hemskt mycket men har ingen aning om när vi ska flytta tillbaka dit. Jag vet att det låter löjligt när jag skriver men åtminstone har ni nånting att skratta åt.

Vi hälsar så gott!

Anna & Johannes

0 Comments:

Post a Comment

<< Home