Saturday, March 1, 2008

Den Jagade


ett sökande blod är alltid gåva nog
sågtanden trubbas
parasitdunet skvalar
nedåt går den sista flodfärden

och nedåt travar navel-luddet i Simbaccas åder
meniskeln trött
blåsan hängande över pisk-ställningar i väntan
på tecknets återkomst till Hägringsberget
i Döveldaggens man

jag slätar hudkroppen barskt
med spiksängars tålmodighet och
överlåter mina drömmar till mal-valens sång
att uppträdas på
ryggar i allas sängkammare
sängkammare som doftar kor
som framkallar
undersköna ljud av pisksnärtar och klagande

där mask-masen tar en
tråd och träder genom bly-tungans kött svavel-daggens frätande
fram

av blickar svunna den Nya Kartan
ritningen över det nya köttet
jag är

daska mig daska mig över ländryggens flodmärken
med asp-piskan
snärtande kvistar agar
så att tecknen kan framträda ynkligt
dina åtrådda markeringar av erotikens inledning

kliv upp i min sadel kära Havsbuken

navigerande mellan vågdalarna som en storm fågel lindad med taggtråd och runt min hals hängde huggtänder
gav vi oss ut på det uppstötta havet

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home